Szeged - Nosztalgiázzunk!
A mai napon akkora szerencsénk volt Szegeden, hogy a lehető legtöbb klasszikus, de már forgalomból kivont járművel találkoztunk a város utcáin, így láthattunk egy szegedi ZiU-t és egy FVV-t is.Mit ne mondjak hatalmas élmény volt őket látni, ha már felszállni nem tudtunk rájuk.
ZiU-9: A ZiU-9-es a ZiU-5-ös típus továbbfejlesztett, modernizált változata, de hazánkban csak a BKV üzemeltette a ZiU-9 elődjét. Az elektromos berendezések zömében a ZiU-5-ösnél alkalmazott rendszerek továbbfejlesztése útján alakultak ki. Eltérés a ZiU-5-öshöz képest, hogy a kettő helyett három utastéri ajtó került kialakításra, elősegítendő a gyorsabb megállóhelyi utascserélődést. Mint a fenti képen is látszik, gyönyörű állapotban őrizte meg a város, szerintem én ilyen szép állapotú darabot még nem láttam.FVV: A kétirányú, előbb nyolc, majd tízajtós csuklós villamosokat a fővárosi villamosvasút tervezte 1962-63-ban, a szegedi közlekedési vállalat számára a 10 ajtós kocsikat a debreceni közlekedési vállalatnál készítették 1973 és 1979 között. A fent látott ZiU-hoz hasonlóan a "kis" Bengáli is gyönyörű állapotban van, öröm volt hallani csikorgását. :)
A szegedi 1000-es: A Szeged és Kiskundorozsma 7-es villamosjárat 1950-ben indult és 1977. decemberéig járt. Ma az egyik megállójában a Somogyi utcában, egy bárként működő régi villamos állít emléket a vonalnak. A villamos egy 1000 típusú, amelyek 1911 és 1912 között készültek a Kistarcsai Gép- és Vasútfelszerelési Gyár, illetve a Ganz üzemeiben a BKVT (Budapesti Közúti Vasút Társaság) számára. A kiállított villamos érdekessége, hogy ez a típus soha nem közlekedett Szegeden, csak hasonlít a régi járművekre, az itt kiállított darab Budapesten volt használatban korábban. Kár, hogy őt nem hallhattuk csikorogni a síneken. :)