Budapest - Nosztalgiázzunk!
A tükörben két Ganz csuklós, de a háttérben közeledik 2624-es acélvázas, kéttengelyes nosztalgiavillamos:
Az eredetileg 270-es pályaszámmal közlekedő villamos favázakkal, acél főkerettel készült Budán, 1906-ban. Bár ez a nosztalgiavillamos a legidősebb a flottában, mégis ez a legfiatalabb kinézetű, hiszen az 1970-es évek forgalmi állapotának megfelelően újították fel. A kocsi érdekessége, hogy a BKV nem akarta megtartani, ezért 1959-ben Amszterdamba került, ahol magántulajdonú járműként közlekedett. 2005-ben ismét hazatalált a budapesti villamosközlekedés 125. évfordulója alkalmából, 2012 novemberében közlekedett először utasokkal, és azóta is sok örömöt szerez a közlekedés és a régmúlt szerelmeseinek.1074-es favázas, V nosztalgiavillamos a Móriczon:
Az 1912-es gyártású villamos annak idején komoly technikai vívmánynak számított: egyrészt mérete nagyobb volt az addigi kocsikénál, jóval nagyobb teljesítményű volt, és ezen jelent meg az elsők között a mai, pantográf áramszedő. A villamostípus – a legendás Ezres – 1984-ig közlekedett a fővárosban, az 1950-es években jelentősen modernizált acélvázas kivitelben. Ezt a járművet 1992-ben az eredeti, favázas felépítményre építették vissza. Érdekessége, hogy kontrollerkarját a hagyományos kocsikéhoz képest az óramutató járásával ellentétes irányban kell forgatni.Adatok: BKK